نوع مقاله : مقاله پژوهشی اصیل
نویسندگان
1 دانشجوی کارشناسی ارشد هنرهای رایانهای (گرایش تولید بازی)، گروه علوم کامپیوتر، دانشکده چند رسانهای، دانشگاه هنر اسلامی تبریز، تبریز، ایران
2 کارشناس ارشد گفتار درمانی، دانشکده توانبخشی، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، زاهدان، ایران
3 دانشیار، گروه علوم کامپیوتر، دانشکده چند رسانهای، دانشگاه هنر اسلامی تبریز، تبریز، ایران
چکیده
چکیده- این مقاله یک بازی ویدیویی جدی برای کودکان مبتلا به اختلال تولید صدا ارائه میکند. این بازی ویدئویی محیطی را فراهم می کند که کودک می تواند با انجام بازی به راحتی، بصورت مکرر و بدون خستگی، برای غلبه بر اختلال گفتاری خود تمرین کند.. ما از سیستم تشخیص گفتار و گفتار به متن به همراه بازخورد بصری در بازی خود استفاده کرده ایم که بازی را برای کودکان جذاب تر می کند. درمانگر می تواند بازی را برای هر کودک سفارشی کند. بازی را می توان در جلسات درمانی تحت نظر درمانگر استفاده کرد و همچنین پس از یادگیری بازی، کودک می تواند در خانه نیز بازی کند. نتایج بازی ثبت می شود و برای تجزیه و تحلیل بیشتر به درمانگر ارسال می شود. از ده کارشناس بازی خواستیم که بازی ما را انجام دهند و پرسشنامه آماده شده را تکمیل کنند. به گفته کارشناسان ما، بازی پرک آینده امیدوار کننده ای دارد که میتواند به طور موثر در جلسات درمانی استفاده شود. برای دستیابی به نتیجه بهتر و تایید کارایی آن، لازم به ارزیابی های بیشتری روی بازی پرک ست.
کلیدواژهها
موضوعات