@article { author = {Ghaffari, Tahereh and Namazizadeh, Mahdi and Balali, Marzia and Nasiri, Esmaeil}, title = {Traditional Educational Model vs. Educational Model of Teaching Games for Understanding for Teaching Long Badminton Service in Female Adolescents: Cross-Sectional Study}, journal = {Journal of Research in Rehabilitation Sciences}, volume = {18}, number = {1}, pages = {24-34}, year = {2022}, publisher = {Isfahan University of Medical Sciences}, issn = {1735-7519}, eissn = {2008-2606}, doi = {10.48305/jrrs.2023.41154.1008}, abstract = {Introduction: Learning is one of the important parts of life. There is not sufficient experimental evidence to support the effectiveness of different educational models. This study endeavored to compare the effect of traditional educational model and teaching games for understanding (TGFU) model on learning the long service skill in female adolescents.Materials and Methods: For this quasi-experimental, cross-sectional study, 40 adolescent female students without experience of playing badminton were randomly divided into two groups of 20 as the traditional learning model group and TGFU model. Data were collected using the personal information questionnaire and Scott and Fox badminton long service test. The study consisted of pre-testing a set of attempts with 20 repetitions, acquisition stage (exercises in the style of traditional educational model and educational model of TGFU) for 12 sessions of 5 sets with 10 attempts according to the available manuals; the post-test (memorization) stage was one attempt with 20 repetitions. Data were analyzed by Friedman test for the intra-group comparisons and the Mann-Whitney test and the Wilcoxon test for intergroup comparisons at the significance level of 0.05.Results: The results showed no significant difference between various categories of acquisition efforts (P ≥ 0.05); however, the average rank of TGFU training model group was higher than that of the traditional training group. In the post-test comparison (0.75 to 1 point), the TGFU educational model group had a higher mean than the traditional educational model group (P ≤ 0.001).Conclusion: Based on the results obtained, it seems that the TGFU educational model can be proposed as a better educational model to replace the traditional skill-based educational model for training and coaching.}, keywords = {Traditional educational model,Educational model of teaching games for understanding,Learning,Long service,Badminton}, title_fa = {مدل آموزشی سنتی در مقایسه با مدل آموزشی بازی برای فهمیدن بر آموزش سرویس بلند بدمینتون در نوجوانان دختر: یک مطالعه مقطعی}, abstract_fa = {مقدمه: یادگیری یکی از بخش‌های حساس زندگی محسوب می‌شود. شواهد تجربی کمی در مورد کارایی مدل‌های آموزشی مختلف وجود دارد. هدف از انجام پژوهش حاضر، مقایسه اثر مدل آموزشی سنتی و مدل آموزشی بازی‌ها برای فهمیدن (Teaching Games for Understanding یا TGFU) بر یادگیری سرویس بلند بدمینتون در نوجوانان دختر بود.مواد و روش‌ها: در این مطالعه مقطعی نیمه تجربی، 40 دانش‌آموز دختر نوجوان بدون سابقه بازی بدمینتون، به صورت تصادفی در دو گروه 20 نفره مدل آموزش سنتی و مدل TGFU قرار گرفتند. اطلاعات با استفاده از پرسش‌نامه اطلاعات فردی و آزمون سرویس بلند بدمینتون Scott و Fox جمع‌آوری گردید. تحقیق از مراحل پیش‌آزمون شامل یک دسته کوشش با 20 تکرار، اکتساب (تمرینات به شیوه مدل آموزشی سنتی و مدل TGFU) به مدت 12 جلسه 5 دسته‌ای با 10 کوشش با توجه به دستورالعمل‌های ارایه شده و پس‌آزمون (یادداری) شامل یک دسته کوشش با 20 تکرار تشکیل شد. داده‌ها با استفاده از آزمون Friedman جهت مقایسه‌های درون‌گروهی و آزمون‌های Mann-Whitney U و Wilcoxon برای مقایسه بین‌گروهی، در سطح معنی‌داری 05/0 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته‌ها: تفاوت معنی‌داری بین هیچ یک از دسته کوشش‌های اکتساب با یکدیگر وجود نداشت (050/0 < P)؛ هرچند میانگین رتبه گروه مدل TGFU نسبت به گروه آموزش سنتی در این دسته کوشش‌ها بالاتر بود (75/0 تا 1 امتیاز). در مرحله پس‌آزمون، گروه مدل TGFU میانگین بالاتری را نسبت به گروه مدل آموزشی سنتی کسب کرد (001/0 > P).نتیجه‌گیری: به نظر می‌رسد مدل TGFU به عنوان مدل آموزشی برتر، می‌تواند جایگزین مدل آموزشی سنتی بر پایه آموزش مهارت باشد.}, keywords_fa = {مدل آموزشی سنتی,مدل آموزشی بازی برای فهمیدن,یادگیری,سرویس بلند بدمینتون}, url = {https://jrrs.mui.ac.ir/article_29615.html}, eprint = {https://jrrs.mui.ac.ir/article_29615_108ceb5009f9176b4afdd64ef73255de.pdf} }