@article { author = {Khani, Pouya and Goli-Bidgoli, Salman and Heshmat, Mostafa and Moazzam-Sedeh, Marjan}, title = {Fixed Bicycle System Gamification in order to Improve Student’s Physical Condition and Generate Energy (Action research)}, journal = {Journal of Research in Rehabilitation Sciences}, volume = {15}, number = {2}, pages = {94-100}, year = {2019}, publisher = {Isfahan University of Medical Sciences}, issn = {1735-7519}, eissn = {2008-2606}, doi = {10.22122/jrrs.v15i2.3494}, abstract = {Introduction: Today, with the advancement of technology and the expansion of the use of computers and mobile phones, mobility and health care through gamification has reached a special place. Despite increasing people health, gamification can create a small step towards a green city and create new job opportunities.Materials and Methods: In this study, a motor was attached to the pedal or rotary axis of a stationary bicycle as a generator to convert the produced mechanical energy into the electrical form. Some buttons were also mounted on the bicycle handlebar so that the user could control the game character in the Android application. All required hardware and circuits were also initially selected and designed to provide the power needed to charge the mobile and send the sensor information to the software via a Bluetooth module.Results: Referring to the latest achievements in health care, the complete design and manufacturing process of the control hardware required to read the information of the sensors connected to the bicycle and send them by a microcontroller to a mobile application as well as the design of a related android game with its software challenges, were provided. Two IoT-based Android developing tools, Flutter and Flame, were also briefly introduced.Conclusion: The output of this study was a full version of a small-scale stationary bicycle attached to the sensor, which was a comprehensive example of a set of interconnected bicycles. It can be widely used at sports clubs, parks, and gardens to enhance sport culture through gamification.}, keywords = {Gamification,Smart stationary bikes,Energy production,Sports and health}, title_fa = {بازی وارسازی سیستم دوچرخه ثابت با هدف بهبود وضعیت جسمانی دانشجویان و تولید انرژی}, abstract_fa = {مقدمه: امروزه با پیشرفت انسان‌ها در حوزه تکنولوژی و گسترش استفاده از وسایلی همچون رایانه و تلفن همراه، ایجاد تحرک و افزایش سلامتی در قالب بازی وارسازی، جایگاه ویژه‌ای یافته است. بازی‌وارسازی در حوزه سلامت می‌تواند با افزایش سلامت افراد، گامی هرچند کوچک به سوی شهر سبز و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید ایجاد کند.مواد و روش‌ها: در این مطالعه، موتوری به پدال یا محور چرخشی دوچرخه ثابت به عنوان ژنراتور متصل می‌شود که انرژی مکانیکی تولید شده را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند. همچنین، دکمه‌هایی روی فرمان دوچرخه نصب شده است که کاربر بتواند با استفاده از آن‌ها کاراکتر درون بازی اندرویدی را کنترل کند. مدارها و تجهیزات سخت‌افزاری مورد نیاز نیز به صورت اولیه انتخاب و طراحی شده است تا به کمک آن‌ها برق تولیدی لازم برای شارژ کردن موبایل فراهم گردد و اطلاعات حسگرها را با استفاده از بلوتوث به نر‌م‌افزار بازی ارسال کند.یافته‌ها: در تحقیق حاضر، ضمن اشاره به آخرین دستاوردهای بازی‌وارسازی در حوزه سلامت، مراحل کامل طراحی و ساخت سخت‌افزار کنترلی مورد نیاز برای خواندن اطلاعات حسگرهای متصل به دوچرخه و ارسال آن‌ها به وسیله میکروکنترلر به تلفن همراه و طراحی یک بازی مبتنی بر دوچرخه ثابت به همراه چالش‌های نرم‌افزاری آن نیز ارایه گردید. همچنین، به معرفی مختصر دو ابزار Flutter و Flame جهت توسعه بازی‌های اندرویدی مبتنی بر اینترنت اشیا پرداخته شد.نتیجه‌گیری: خروجی پژوهش، نسخه کاملی از یک دوچرخه ثابت متصل به حسگر در مقیاس کوچک می‌باشد که خود به تنهایی نمونه جامعی از یک مجموعه از دوچرخه‌های متصل به هم است که به طور گسترده می‌تواند در سطح باشگاه‌های ورزشی، پارک‌ها و بوستان‌ها به منظور ارتقای فرهنگ ورزش با استفاده از رویکرد بازی‌وارسازی مورد استفاده قرار گیرد.}, keywords_fa = {بازی‌وارسازی,دوچرخه هوشمند,تولید انرژی,ورزش و سلامت}, url = {https://jrrs.mui.ac.ir/article_17127.html}, eprint = {https://jrrs.mui.ac.ir/article_17127_558a1b66583d71a284f7d32ddac48c61.pdf} }