نقدی بر آموزش‌های هندلینگ (مراقبت ویژه از کودکان فلج مغزی): نامه‌ای به سردبیر

نوع مقاله : نامه به سردبیر

نویسنده

دانشجوی دکتری، گروه کاردرمانی، دانشگاه علوم بهزیستی وتوانبخشی، تهران، ایران

10.22122/jrrs.v8i6.705

چکیده

خرسندیم که در مورد دو مقاله با عنوان «بررسی تأثیر هندلینگ (مراقبت‌های ویژه کودکان فلج مغزی) بر مراقبین و کودکان فلج مغزی» که در دوره 8، شماره 3: سال 1391 مجله پژوهش در علوم توان‌بخشی به چاپ رسیده‌اند چند نکته را مورد توجه قرار دهیم که به نظر می‌رسد توضیح آن برای خوانندگان مقالات ذکر شده ضروری باشد. 1- در مقالات ذکر شده تعاریف هندلینگ و نظر خود محققین در مورد هندلینگ عنوان نشده است. 2- جایگاه هندلینگ در کاردرمانی بیان نشده است. 3- این‌که هندلینگ در چه فعالیت‌هایی دیده می‌شود، مشخص نیست و 4- به تفاوت هندلینگ با فعالیت‌های روزمره زندگی نیز اشاره‌ای نگردیده است که به نظر می‌رسد ضرورت است به اختصار در مورد هر کدام از سؤالات فوق توضیحاتی داده شود.